نجوم عرب

حمو بيكا لـ هاني شاكر: “عايز أشتغل اعتبرني ابنك”!

حمو بيكا لـ هاني شاكر: “عايز أشتغل اعتبرني ابنك”!

وجه مؤدي المهرجانات حمو بيكا رسالة للنجم هاني شاكر نقيب المهن الموسيقية للاعتذار له ومطالبته بالسماح له بالعمل والحصول علي تصريح بالغناء،.. كما كتب عبر حسابه بموقع “فيس بوك” :

“الاستاذ هاني شــاكر (نقيب المهن الموسيقية و أمير الغناء العربي ) بعتذر لحضرتك ولكل نقابة المهن الموسيقية عن كل ما صدر مني”.

كما تابع :

“واستسمح حضرتك أن تقبل اعتذاري أنت وكل أستاذتي في النقابة أنا مكنتش طالب اكتر من إني اشتغل ومش طالب اكتر من التصريح السنوي.. لأني عايـز اشتغل وأشوف شغلي وحياتي .. أتمني أن تقبل اعتذاري وتعتبرني ابن من أبنائك “.

كما في منشور آخر له دافع عن مؤديين المهرجانات، نافيين عنهم تهمة إفساد الذوق العام، حيث كتب :

“دايماً بتقولي علي مؤدين المهرجانات بينشرو الفساد وبيبوظو الجيل والذوق العام .. بس للآسف ده كله بيبقي هري وقطيع بيمشي ورا كلام ناس مش بتحب تبين الحلو في الناس ودايماً بيدورو ازاي يحبطو الشباب واحلامهم ”

كما أضاف :

“قولولي ازاي هنكون بنفسد الذوق العام واحنا عاملين مهرجان بنوعي فيه الشباب البعض عن المخدرات والكيف والادمان ؟ .. ومش كده بس لو دورتو هتلاقوو كتيير من اغاني اللي بتقدم رسالة كويسة للشباب .. مش بننكر ابداً ان زمان كان في مهرجانات فيها كلام مكنش ينفع يتقال .. بس ده كـان عصر وانتهي وكانت قصص افلام اتعرضت بالفعل علي التليفزيون والسنيمات”.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى